Pytacie nas w komentarzach, w jaki sposób zoptymalizować witrynę tak, aby była w pełni responsywna. RWD, czyli Resposive Web Design w przypadku sklepów jest dosyć trudnym zadaniem, lecz szalenie istotnym dla Google. Dziś dowiecie się, czy monitory faktycznie mają wpływ na responsywność, a jeśli tak, to jakie modele wybrać.
E-kupujący wolą obraz panoramiczny
Jeśli macie przed sobą smartfona lub tablet, to postarajcie wyobrazić sobie jego pozycję w trakcie przeglądania stron internetowych. Ustawiacie go panoramicznie, czyli na "szerokość", prawda? Jeżeli tak, to należycie do grupy 99% społeczeństwa, gdyż niemal wszyscy posiadacze m-urządzeń tak robią. Obraz panoramiczny pozwala na bardziej przejrzyste przeglądanie stron, a zwłaszcza sklepów.
Monitory panoramiczne priorytetem dla sklepów
Jeżeli posiadacie sklep internetowy, to powinniście go zoptymalizować tak, aby wyświetlał się na rozdzielczości panoramicznej. Witryna mimo wszystko dostosuje się do ekranów 1024x768 px, ponieważ jest to rozdzielczość standardowa. Wdrażanie optymalizacji pod kątem RWD na monitorze 1024x768 może sprawić, że sklep będzie się "rozjeżdżał" na smartfonach.
Jakie monitory wybrać?
Optymalnym wyborem będą produkty firmy Benq lub LG. Monitory panoramiczne Full HD z matową matrycą kosztują u tych producentów od 250 do 400 złotych netto. Czy to drogo? Naszym zdaniem zdecydowanie nie. Koszt samej optymalizacji sklepu pod kątem m-urządzeń często kosztuje dużo więcej pieniędzy.