img

Mobilne systemy punktów sprzedaży

Mobilne systemy punktów sprzedaży (mPOS) to cyfrowe zamienniki zwykłych systemów POS, wykorzystujące dowolne typy urządzeń mobilnych z ekranem dotykowym, takie jak iPad, smartfon lub tablet. Po dodaniu systemu do urządzenia może ono służyć, jako mobilna kasa fiskalna, umożliwiając personelowi przyjęcie płatności w dowolnym miejscu w sklepie.

mPOS może być dodatkiem lub samodzielnym rozwiązaniem
Systemy mPOS mogą być używane w połączeniu z innymi elektronicznymi systemami POS (ePOS), dzięki czemu są bardziej mobilne, niż kiedykolwiek, chociaż nie muszą być podłączone do systemu ePOS, aby działały. Wiele nowoczesnych sklepów używa tylko systemów mPOS, podłączając urządzenie mobilne i czytnik kart bezpośrednio do platformy online, która przetwarza transakcje. Jest to typowe rozwiązanie dla małych firm, ponieważ system mPOS jest tańszy w implementacji i zapewnia sklepowi bezpieczeństwo płatności, elastyczność i szybsze transakcje. To z kolei poprawia komfort klienta, skracając czas oczekiwania na płatność.

Główne zalety korzystania z systemów mPOS
Wdrożenie systemu mPOS kosztuje znacznie mniej, niż normalny system ePOS. Tradycyjny system obejmuje koszt samego urządzenia mobilnego, podłączanego czytnika kart i oprogramowania online. W przypadku mPOS wszystkie te koszty są zawarte w jednym pakiecie. Tańsze jest także przełączanie między systemami mPOS i utrzymywanie aktualizacji systemu i oprogramowania.
Kolejną zaletą systemu mPOS jest skrócenie czasu oczekiwania na realizację płatności. Systemy mPOS przyspieszają czas realizacji transakcji dzięki mobilności - klient nie musi już czekać w kolejce - i są ponad trzy razy szybsze, niż zwykłe systemy ePOS. Wpływają również na wydajność pracowników, oszczędzając pieniądze i umożliwiając obsługę większej liczby klientów.

W ramach oprogramowania mPOS istnieje możliwość dotarcia do klientów za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail. Oznacza to, że sprzedawca może na bieżąco informować klientów o najnowszych ofertach i zniżkach, a także oszczędzać na drukowaniu ulotek i innych materiałach marketingowych. Wbudowane programy lojalnościowe mogą być spersonalizowane pod kątem potrzeb konkretnej firmy, historii zakupów klientów, preferencji i trendów zakupowych.

Kolejną, dużą zaletą systemu mPOS jest jego elastyczność. Jest na tyle mobilny, aby móc zapewnić usługę kasową w dowolnym miejscu w sklepie. To także doskonałe rozwiązanie w przypadku imprez plenerowych, targów czy wystaw, na których sprzedawca chce oferować klientom swoje produkty.

Zobacz również