W środowisku sklepów internetowych panuje największa rywalizacja o klientów. Trudno ją nawet porównywać do sklepów stacjonarnych, które uzależnione są od swojego regionu oraz poziomu zarobków. W Internecie mamy do czynienia tylko z jednym regionem - branżą i aby zwiększyć zasięg platformy należy szukać rozwiązań innowacyjnych. Dziś dowiecie się, jak zwiększyć rozpoznawalność swojej platformy z jednoczesnym wzrostem pozycji w Google. Zapraszamy do lektury.
Zadbaj o rozgłos
Jeśli nie prowadzisz profilu na Facebooku oraz Twitterze - nie masz szans przebicia, jeśli na reklamę chcesz wydać skromne pieniądze. Musisz wiedzieć, że FB (Facebook), TT (Twitter) oraz G+ (Google+) zrzesza kilka miliardów ludzi z całego świata i trudno o lepsze miejsce do promowania własnego biznesu. Prowadzenie profilu zajmie Ci kilkanaście minut czasu dziennie, a jesteśmy przekonani, że po kilku tygodniach przeznaczysz na ten cel więcej uwagi.
Dbanie o rozgłos poprzez profile w serwisach społecznościowych to także rozumienie kultury internetu. Modne są memy, śmieszne filmiki oraz gify reklamowe. Jeżeli zadbasz o pozytywny humor związany z Tobą i Twoim sklepem, to zaskarbisz w sobie zaufanie Internautów. Trudno o lepszą reklamę w sieci, niż integracja ze społeczeństwem.
Uruchom wersję mobilną i umacniaj pozycję w Google
Zapewne pozycjonujesz swój sklep i wiesz, że wersja mobilna ma ogromne znaczenie w kwestii Twojej pozycji. Jeśli chcesz jeszcze bardziej zmaksymalizować efekty SEO, to powinieneś rozpocząć współpracę z zaufanymi (pozytywnie zweryfikowanymi przez Google) operatorami błyskawicznych płatności, jak polski Dotpay. Dotpay ma już wyrobioną markę nie tylko w Polsce, ale na świecie dzięki czemu na współpracy zyskasz podwójnie: zarobisz więcej poprzez m-sprzedaż (druga platforma po sklepie deskopowym) i podniesiesz poziom zaufania wśród konsumentów (Internauci na widok logo Dotpay czują zaufanie do bezpieczeństwa transakcji). Twoja pozycja w Google również ulegnie poprawie, ponieważ jak wspomnieliśmy wcześniej - Dotpay przeszedł pozytywną weryfikację.
Wysyłaj upominki i kupony rabatowe
Niezależnie ile pieniędzy zarobisz na produkcie - staraj się wysyłać swoim klientom upominki (długopis, kubek lub cokolwiek z logo Twojego sklepu) lub kupony rabatowe, np: -10% na kolejne zakupy. Choć pewnie nawet połowa konsumentów nie skorzysta z tego podarunku, to pozostaje reszta społeczeństwa. Wystarczy, że tylko 5% z nich wróci do Twojego sklepu - na pewno na nich nie stracisz.
Powyższe rady kierujemy do osób, które stale chcą rozwijać swój sklep. Mamy nadzieję, że nie poprzestaniecie tylko na prowadzeniu profilu na FB, ponieważ istnieje szereg innych zabiegów marketingowych maksymalizujących sprzedaż. Jeśli chcecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami na ten temat, to czekamy na Wasze komentarze pod tym tematem!