img

Jak zarządzać płatnościami online w sklepie internetowym?

Dobrze zorganizowana obsługa płatności jest kluczowa dla sukcesu sprzedażowego w sklepie internetowym. Z punktu widzenia klienta jest to jedne z czynników, które mogą mieć decydujący wpływ na dokonanie zakupu lub rezygnację z niego. Nieprzypadkowo mówimy o tzw. porzuconych koszykach, gdy rezygnacja z zakupów następuje już na etapie finalizowania płatności. Z punktu widzenia zaś sprzedawcy, systemu obsługi płatności musi ułatwiać zarządzanie biznesem, zawierać liczne funkcje wspierające oraz pozwalać na dopasowanie konkretnych rozwiązań do wymogów i specyfiki danego biznesu. Ważne też, by można go było estetycznie rozbudowywać w razie potrzeb.

To wszytko oferuje operator płatności online Dotpay. Oto kilka powodów, dlaczego warto wybrać Dotpay do obsługi płatności online w swoim sklepie internetowym.

Zarządzanie sklepami internetowymi jest dla klientów Dotpay niezwykle łatwe. Wszystko dzięki przejrzystemu i intuicyjnemu w obsłudze panelowi sprzedawcy, który pozwala wyszukiwać płatności, zarządzać nimi i zlecać czynności automatyczne. Co ważne, w ramach jednego panelu mamy dostęp do płatności z różnych kanałów sprzedażowych, a to dziś coraz popularniejsze rozwiązanie: poza sklepem internetowym sprzedawca oferuje też towar np. w serwisie aukcyjnym czy na platformach multihandlowych. 

Pasaż to opcja dla tych, którzy sami prowadzą platformę handlową gromadząca różnych sprzedawców. Są to na przykład sklepy oferujące butiki z rękodziełem czy ubrania od niszowych projektantów sprzedawane z ich kont. Dzięki tej opcji klient może kupować od różnych sprzedawców w ramach jednego koszyka i jednokrotnej płatności, co oznacza duża wygodę i znacząco przyspiesza zakupy. Następnie płatność dzielona jest na konta poszczególnych sprzedawców, dzięki czemu wszystko przebiega bardzo sprawnie.

Automatyzacja zwrotów to funkcja przydatna przede wszystkim w tych sklepach internetowych, w których kluczowy jest czas opłacenia zamówienia, np. w przypadku zakupu biletów na wydarzenia. Jeśli płatność zostanie wykonana po określonym czasie, transakcja jest już anulowana i trzeba zwrócić pieniądze klientowi. To duża wygoda i oszczędność czasu, jeśli można to zrobić automatycznie. 

Raporty i eksport danych są także w systemie Dotpay bardzo dobrze zorganizowane i pozwalają na szybki dostęp do różnego typu danych. Sprzedawca z poziomu panelu może wygenerować między innymi raporty z transakcji, wypłat, księgowań i faktur, co znacząco ułatwia np. prowadzenie księgowości. Raporty są też przydatne podczas planowania akcji marketingowych czy określania kierunku rozwoju biznesu. 

 

Zobacz również