Płatności mobilne zyskują ogromną popularność. Chce z nich korzystać coraz większy odsetek osób dokonujących zakupów online. Warto zadbać nie tylko o ich wdrożenie, ale również przekonanie klientów do korzystania. Jak to zrobić?
Pokazuj korzyści
Klienci są bardziej skłonni do przejścia na korzystanie z płatności mobilnych po dokonaniu pierwszej transakcji. Jak skłonić ich do tego? Pokaż, że mobilne transakcje płatnicze oferują korzyści, których tradycyjne metody płatności nie są w stanie. Na przykład, Starbucks, jeden z liderów rewolucji w zakresie płatności mobilnych, dał klientom proste powody do korzystania z aplikacji mobilnej: wyeliminował konieczność zabierania do kawiarni czegokolwiek, poza smartfonem i zapewnił lepszą metodę obsługi. Klienci nie muszą już wręczać karty ani gotówki płacąc za kawę. W celu finalizacji zakupu skanowany jest kod kreskowy powiązany z urządzeniem mobilnym. Być może sprzedaż nie przebiega dzięki temu szybciej, ale jest wygodniejsza dla klienta.
Nagradzaj korzystanie z m-płatności w sensowny sposób
Doskonałym przykładem są karty kredytowe. Klienci zostali zachęceni do korzystania z nich na co dzień przez zastosowanie systemu nagród za użytkowanie. Możesz wykorzystać atrakcyjność mobilnych płatności, dając użytkownikom możliwość zdobywania nagród, śledzenia postępów w zbieranych punktach i bezproblemowej realizacji nagrody bez potrzeby stosowania dodatkowych elementów "programu lojalnościowego".
Spraw, aby klienci czuli się pewnie
Konsumenci realizując tradycyjną transakcję płatniczą mogli spodziewać się pewnych rzeczy w trakcie całego procesu płatności: przedstawienia płatności w punkcie sprzedaży, podpisania rachunku, a po zakończeniu transakcji otrzymanie dowodu zakupu. Płatności mobilne to dla wielu użytkowników dosyć „tajemniczy obszar”. Nie mają pojęcia, jak przebiega transakcja, co w danym momencie dzieje się z ich środkami finansowymi, nie wiedzą czy wpisywane dane są bezpieczne.
Problemy z bezpieczeństwem i prywatnością związane z płatnościami mobilnymi pozostają główną przeszkodą w korzystaniu z tego rodzaju transakcji. Znaczna część klientów nie korzysta z płatności mobilnych z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa. Specjalne aplikacje mobilne umożliwiające m-płatności, powinny posiadać łatwy w obsłudze interfejs, który jasno komunikuje każdy etap procesu płatności dając poczucie bezpieczeństwa.
Każdy terminal POS w sklepie powinien być wyposażony w taki sposób, aby mógł przetwarzać transakcję płatności mobilnych, a także zapewniać początkującym użytkownikom dostęp do nich bez narażania ich na niebezpieczeństwo. Pracownicy w punkcie sprzedaży powinni zostać przeszkoleni w zakresie zapytań klientów i być dobrze zorientowani w sposobie korzystania z nowoczesnych technologii.