Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, jak konsumenci oceniają Wasz sklep? Oni nie patrzą na interfejs i grafikę, ale "skanują" całość niczym roboty. Tak robimy w zasadzie wszyscy. Nie oceniamy stron na podstawie podstawowych parametrów, tylko czasu. Jeśli po wejściu do sklepu internetowego pozostajemy w nim dłużej, niż 60 sekund - witryna przeszła naszą weryfikację. Dziś kilka informacji na temat tych elementów platformy e-commerce, które denerwują niemal wszystkich Internautów.
Zasada kilku sekund
W żargonie Internautów panuje przekonanie, że wystarczy tylko kilka sekund, aby ocenić atrakcyjność sklepu. W skrócie chodzi o to, że jeśli szybko opuszczamy witrynę, to automatycznie klasyfikujemy ją jako "nieatrakcyjną". Co można przypisać do terminu "nieatrakcyjność"? Poniżej kilka przykładów:
Okienka pop-up
Jeśli po wejściu do sklepu naszym oczom ukazuje się wielka reklama lub newsletter - atrakcyjność platformy mocno spada. Internauci nie mają ochoty oglądać (marnować czasu) reklam lub zaproszeń do newslettera, ponieważ nie znają jeszcze sklepu na tyle, aby poprosić o cotygodniowe broszury reklamowe. Z obserwacji polskich e-kupujących jasno wynika, że nadgorliwa reklama to pierwszy krok do zdenerwowania konsumenta.
Zbyt dużo pól do wypełnienia
Najlepiej, gdyby sklep internetowy nie wymagał rejestracji lub wypełniania rubryczek w trakcie finalizowania transakcji, ale jeśli musi - warto postawić na przejrzystą formę. Internauci powinni podawać tylko te informacje, które mają zapisane w cookies, czyli adres e-mail, imię, nazwisko i miejscowość wraz z kodem pocztowym. Nie ma sensu prosić o weryfikację na podstawie kodu captcha, gdyż nowoczesne zabezpieczenia kosztują niewiele i oferuje je każdy skrypt sklepu internetowego.
RWD
Responsywność ma ogromne znaczenie w ocenie atrakcyjności sklepu. Jeśli witryna nie dostosowuje się do urządzeń mobilnych - mocno traci na atrakcyjności. Duże znaczenie ma responsywność obrazków oraz treści. Jeśli zdjęcia wyświetlają się nienaturalnie lub co gorsza - powodują "rozjeżdżanie" się strony, to konsument szybko ją opuszcza.
Teraz już wiecie, co najbardziej denerwuje kupujących. Jeśli zadbacie o to, aby powyższe elementy nie znajdowały się na Waszej stronie - szybko zyskacie nowych, zadowolonych konsumentów.