W ostatniej dekadzie odnotowano ogromny postęp technologiczny, jeżeli chodzi o obszar płatności. Wprowadzenie systemów POS zmieniło doświadczenia zakupowe klientów, zastępując tradycyjne kasy fiskalne. Karty kredytowe stały się preferowanym sposobem płatności i coraz większa liczba sprzedawców stara się je akceptować. Jedną z technologii, która ma ogromne znaczenie, jest mobilny punkt sprzedaży (mPOS). Typowe rozwiązanie mPOS daje sprzedawcom elastyczność przyjmowania płatności kartą kredytową w dowolnym miejscu i czasie. Mogą pojawić się na lokalnym rynku, sprzedając wypieki, sprzedawać w sklepie detalicznym lub kończyć montaż kominka zakupionego w ich sklepie w domu klienta. Dzisiejsze rozwiązania mPOS są dostępne w wielu różnych formach, od w pełni zintegrowanych do samodzielnych rozwiązań i działają na wielu różnych urządzeniach, od smartfonów, przez tablety, po terminale bezprzewodowe. Rozwiązania mPOS mają wiele zalet. Rzućmy okiem na trzy plusy, które powinien znać każdy sprzedawca.
Mobilność: akceptowanie płatności kartą kredytową w dowolnym miejscu
Jedną z kluczowych zalet rozwiązań mPOS jest to, że zapewniają one sprzedawcom możliwości sprzedaży w różnych środowiskach. W handlu detalicznym np. sprzedawcy mogą sprzedawać produkty klientowi w różnych częściach sklepu. Przedsiębiorcy, którzy często sprzedają towary lub usługi w środowisku poza sklepem mogą skorzystać z rozwiązania mPOS, aby bezpiecznie akceptować różne rodzaje płatności kartą.
Zindywidualizowana usługa: poprawa doświadczenia klientów, zwiększenie możliwości sprzedaży
Aspekt mobilności urządzenia mPOS pomaga sprzedawcom zapewniać klientom bardziej spersonalizowane wrażenia. Urządzenia mPOS dają możliwość sprzedaży krzyżowej i sprzedaży dodatkowej. Na przykład sprzedawca pomagający klientowi wybrać określony produkt między półkami może również wskazać inne akcesoria, które dobrze pasują do zakupu klienta. Poprawia to doświadczenia zakupowe klienta i pomaga budować lepsze relacje.
Szybkie transakcje
Wiadomo, że wiele sklepów detalicznych ma długie terminy realizacji transakcji, a dzięki POS klienci nie muszą już cierpliwie czekać, zwłaszcza, jeśli mają tylko kilka przedmiotów do kupienia. Sprzedawca może pomóc klientowi uniknąć czekania w kolejce i kupić produkt znacznie szybciej, prosto z półki sklepowej. Korzystanie z dostępnego w sklepie rozwiązania mPOS oprócz istniejących rozwiązań akceptacji stałych płatności może również pomóc sprzedawcom w zarządzaniu klientami w okresach bardziej intensywnej sprzedaży i wzmożonego ruchu.